دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

ریاست مجلس چقدر مهم است؟

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۱ ب.ظ
ریاست مجلس چقدر مهم است؟

ریاست لاریجانی بر مجلس، نشانه پیروزی جریاناصولگراست؟


بعد از تکیه‌ی آیه‌الله جنتی بر صندلی ریاست مجلس خبرگان، حالا با ریاست هرچند موقت آقای لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی، گل از گل رسانه‌های اصولگرا شکفته که ما از اول پیروز بودیم؛ که فرضا قبول!
اما؛

1 | بعضی از آن‌چه در دوران انتخابات دست‌مایه‌ی تحلیل‌ها و بعضی آب بر محل سوزش ریختن‌های ما(~جریان اصولگرا) شد را فراموش نکنیم. از شکاف بین رأی پایتخت و دیگر شهرهای کشور تا وضعیت ورود جریان‌ها و فهرست‌های مختلف به انتخابات مسائلی هستند که نیاز به بررسی و حل اساسی دارند. مهم نیست چه جریانی بر قدرت سوار است، کشور با مسائلی کلان روبروست که حل آن‌ها نیازمند ورود همه‌ است.

ادامه مطلب...



2 | جریان سخیف و شاید کثیفی که بر سر ریاست مجلس از صبح روز بعد از انتخابات راه افتاد، از شأن ممکلت #اسلامی به دور است. از صبح روز بعد از انتخابات همدیگر را سر صندلی ریاست نواختیم و هرچه توانستیم کردیم، آن هم به شوق خدمت و تمایل به انجام وظیفه!

3 | مهم‌تر از همه، اثر ریاست مجلس بر ایفای وظیفه است.
هرچند کسب کرسی ریاست مجلس توسط جریان مطلوب هر طیفی فایده‌های بسیاری برایش دارد، اما باید منتظر ماند و دید که مجلس در مصداق‌هایی که پیش رو خواهدداشت چگونه ورود می‌کند؟
آیا مجلس دهم آن‌چه رهبری برایش ترسیم کرده را انجام می‌دهد یا باز درگیر بازی‌های سخیف و کثیف سیاسی خواهد بود؟
کسب کرسی ریاست، چقدر بر عملکرد 4 سال پیش روی مجلس دهم اثر خواهد داشت؟

این مطلبی است که در مورد وضعیت مجلس خبرگان هم صادق است. ریاست آیت‌الله جنتی بر خبرگان اتفاق خوبی بود، رئیس نشدن آقای هاشمی هم؛ اما باز باید منتظر ماند و دید بالاخره بعد از تقدیر الهی، خبرگان در ایفای مسئولیت سنگین و تاریخی خویش چه خواهند کرد؟ آیا باز در برابر خداوند، امت و تاریخ سربلند خواهند بود؟
با ملاحظه‌ی تمام بازی‌های سیاسی درونی و نقش رئیس جمع، آیا اینان هرکدام بیش از یک رأی دارند؟ احیانا اگر شما هم معتقدید هرکدام بیش از یک رأی دارند، پس باید رفت عقب‌تر و جای دیگری را بررسی کرد.

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۱ ب.ظ
  • محمدحسین خانی

برای این مطلب نظر یا یادداشتی بگذارید  (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">