دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

فَوَقَعَ ما وَقَعَ!

پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹ ق.ظ

22 بهمن 91،اتفاقاتی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افتاد که هنوز برایم قابل قبول نیست.

انقلاب ما همیشه درگیر افراط عده‌ای و تفریط عده‌ای دیگر بوده‌است.

این‌روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که در همه‌ی کارهایش میانه‌روی پیشه کند. در طول این 35سال هم اکثر اتفاقات ضعف‌های ماهم ناشی از همین پدیده‌ی شوم است.

اتفاق 22 برنامه‌ریزی شده‌ی 22بهمن قم،نمود بارز افراط در گروهی خاص از قشر مذهبی جامعه ماست. گروهی که به سختی انتقاد می‌پذیرند و سخت‌تر از آن مسئولیت کارهای اشتباه خود را به گردن می‌گیرند.

این اتفاق توسط کسانی افتاد که خود که همیشه خود را پیش‌رو در ولایت مداری و بصیرت می‌دانند، حال آن‌که کارهایشان از بصیرت زیادی،معمولا نتیجه عکس می‌دهد.کارهایی که قلب ولایت را جریحه‌دار می‌کند.

رهبری در دیدار روز 28 بهمن91 با مردم آذربایجان، درباره‌ی این کارها‌ چنین می‌فرمایند:

 این را من صریح بگویم. این کارهائى که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائى که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کارى از پیش نمیبرد. این خشمها را، این احساسات را براى جاى لازم نگه دارید. در دوران دفاع مقدس اگر بسیجى‌ها میخواستند همین طور بروند یک جائى، طبق میل خودشان حمله کنند، که خب پدر کشور در مى‌آمد. نظمى لازم است، انضباطى لازم است، مراعاتى لازم است. اگر چنانچه به این حرفها اعتنائى ندارند، آنها که خب حسابشان جداست؛ اما آن کسانى که به این حرفها اعتناء دارند و مقیدند که برخلاف موازین شرع حرکت نکنند، باید مراقبت کنند، از این کارها نکنند.

چند روز پیش گزارش هیأت ویژه رسیدگی به این کار آماده‌شد. قراربود این گزارش در جلسه علنی مجلس قرائت‌شود. اما بدلایل مختلف این کار به تعویق می‌افتاد تا اینکه بالأخره دیروز یک خلاصه‌ی 6-7 صفحه‌ای از آن گزارش 600-700 صفحه‌ای محرمانه در جلسه علنی مجلس قرائت‌شد.

روزنامه تابناک گزارش این واقعه را به خوبی نقل کرده‌است.طبق این گزارش حلقه‌ی پرتو نقش پررنگی در این کار داشته‌است.

این کار و مسائل و حاشیه‌های آن برای برای ما درس عبرتی باشد.کاری که به عقیده‌ی بانیان آن برای دفاع از ولایت و رهبری انجام شد،حال آن‌که اعتراض صریح رهبری را در پی داشت.

به گفته‌ی رهبری عزیز،راه سلام، راه وسط است.

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹ ق.ظ
  • محمدحسین خانی

برای این مطلب نظر یا یادداشتی بگذارید  (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">